Få flere visninger, likes og følgere med Instagram Reels

Få flere visninger, likes og følgere med Instagram Reels

Instagram Reels

På Fri BikeShop Hadsunds Instagram side har vi leget lidt med at lave Reels. Siden har på nuværende tidspunkt omkring 285 følgere. Som I dog kan se, så har videoerne mange mange flere visninger. 

Så lige nu har man en mulighed, som vi på Instagram ikke har set længe. Muligheden for organisk at få mange eksponeringer. 

I et opslag fra @instagramforbusiness  sagde hele 91%, at de ugentligt så video på platformen.

Men hvordan kommer man i gang? Og hvad er en Reel?

En Reel er en kort video optaget i vertikalt format, altså den fylder hele telefonskærmen, men uden, at du skal dreje din mobil. 

Min første anbefaling til at komme i gang, er helt klart at se nogle Reels. Så slå benene op og åben din app. 

Du finder videoerne ved at trykke på det midterste ikon i bunden. Og hvis du vil skifte video, så kræver det bare, at du swiper op ad med fingeren. 

Du kan også gå ind på specifikke sider, og hvis de har oprettet Reels, så kan du finde samme ikon over deres billedgitter. 

Når du skal til at lave din første Reel

Grafik som viser forskellen på 1:1 og 9:16 billede format

Vi bruger vores smartphones mere end nogensinde til at tilgå sociale medier. Derfor er det bare blevet rigtig vigtigt, at man bruger de rigtige formater, så man får udnyttet de muligheder platformene giver én. 

9:16 beskriver forholdet mellem bredden og højde på et billede. Det bliver også kaldt vertikalt eller fuldskærms format. 

Du kan optage direkte i appen, men personligt optager jeg altid i min kamera app. Så er jeg helt sikker på, at intet går tabt eller lignende. Ofte skal der alligevel rettes lidt til i starten og slutning, da jeg hellere optager lidt for meget, end at gå glip af noget. 

God fornøjelse med at prøve det af, og teste dette format i din markedsføring. Jeg vil løbende skrive mere om best practices og mine erfaringer.